Call of Juarez : The CARTEL

Datum vydání: 14. 7. 2011 ( v ČR 14. 7. 2011) 
Výrobce: Techland
Distributor: Ubisoft Entertainment

Platforma: PC, existuje také pro XBOX 360 a Playstatino 3

Žánr: 1st person akce
Multiplayer: Ano

 

  Minimální požadavky
Procesor Intel Core 2 Duo 2GHz, AMD Athlon 64 X2 2Ghz
Paměť 1GB pro Windows XP, 2GB pro Windows Vista/7
Pevný disk 8 GB volného místa na disku nebo více
Grafická karta Nvidia 8800GT /ATI 3850
DirectX DirectX 9.0c
Operační systém Windows 2000/XP/Vista/7
DVD mechanika 8x DVD-ROM
Zvuková karta kompatibilní s DirectX 9.0c

 

 

Pokud bych měl popsat příběh celé hry, jednak bychom tady strávili delší dobu a hlavně bych vás připravil o zážitek. Řeknu to asi takhle: je to příběhově jedno z nejlepších kriminálních dramat, které se kdy v akční hře objevilo. Kdyby se se stejným příběhem natočil film s kvalitní režií (třeba režisér trilogie o agentu Bournem) a špičkovými herci, jsem přesvědčen, že by se tento film zařadil mezi nejlepší filmy tohoto žánru vůbec.

 

Skutečně říkám na rovinu, že příběh v této hře je až překvapivě dobrý a překonává snad všechny takto čistě akční střílečky (FPS), které jsem kdy hrál. Je promyšlený, do konce nevíte, jak to celé dopadne a nechybí ani překvapivé zvraty. Hodně tomu jistě napomáhá, že ve hře jsou hned tři hratelné charaktery. Opravdu chytré.

 

Na začátku hry si můžete vybrat, za koho budete hrát. Buď za agentku FBI, nebo za agenta DEA, anebo za tvrdého LAPD policistu. Všechny tři charaktery jsou zcela uvěřitelné a mají vlastní náhled na hru a vlastní úlohu v příběhu. Navíc si můžete singla dát v kooperaci se dvěma kamarády, kteří budou ovládat zbývající dvě postavy. Na konci hry budete mít za každý charakter velkou volbu. Hra má totiž několik alternativních konců, 3 rozdílné podle postavy a 1 vlastně +/- stejný pro všechny v závislosti na vaší volbě. Opravdu chytře vymyšlené, i když je celá hra striktně lineární.

 

   Na volbě postavy záleží i další věci. Tvůrci do hry zapracovali určitý RPG systém. Každá z postav má určité výhody ve schopnosti zacházení se zbraněmi a přesnosti střelby a také odolnosti apod. Také se ve hře ukrývají zvláštní úkoly jako např. tajný sběr speciálních zbraní. To je celkem nuda, když hrajete sami, ale když hrajete tři najednou, tak je to docela zábava, protože každá z postav má ještě vlastní úkol, počet speciálních zbraní ke sběru je v lokaci omezený a soutěžíte o to, kolik toho splníte vy a kolikrát odhalíte parťáka. Pak máte ty zkušenosti za to vymísto vašeho odhaleného spolu-protihráče.

 

Za zkušenosti získáváte levely a odemykáte si zbraně. Na začátku každé úrovně si pak vybíráte výzbroj a na začátku hry tedy nemáte k dispozici všechno. Osobně ale nevidím příliš velký přínos celého levelového systému. Chápu proč tam je, ale i kdyby tam nebyl, tak se nic moc neděje. A co se týká rozdílu mezi třemi charaktery – rozdíl je hlavně v tom vidění příběhu hry a jeho závěru, vlastní rozdíly ve schopnostech postav jsou tak minimální, že to podle mě ani nestojí za řeč a používat můžete klidně všechno všemy se stejným úspěchem.

 

Vyhledávání

© 2011 Všechna práva vyhrazena.